Compania Națională de Investiții Rutiere a atribuit, astăzi, Asocierii SA&PE CONSTRUCT S.R.L. (LIDER) -TEHNOSTRADE S.R.L. SPEDITION UMB- EURO ASFALT (constructori din România și Bosnia-Herțegovina) contractul pentru proiectarea și execuția lotului 1 C Sărățeni-Joseni pe traseul secțiunii montane a Autostrăzii ,,Unirii”- A8.
Valoarea ofertei este de 4,94 miliarde lei;
Durata de realizare: 54 de luni, din care 14 luni pentru etapa de proiectare și 40 de luni pentru execuția lucrărilor;
Lotul se desfășoară în județele Mureș și Harghita, are o lungime de 32,4 kilometri și include: 39 de poduri și pasaje, 3 tuneluri unidirecționale, 4 polate și 2 pasaje pentru permeabilitatea animalelor (ecoducte), 2 parcări de scurtă durată, dotate cu 12 spații de încărcare pentru mașini electrice;
Lungimea pasajelor și a tunelurilor este de aproximativ 16 kilometri. Cel mai lung pasaj va avea 1736 metri (va traversa DN 13A și calea ferată), iar cel mai înalt viaduct va avea 45 de metri);
Finanțarea este asigurată din fonduri europene nerambursabile, Programul Transport 2021-2027 și din fonduri de la bugetul de stat.
În această primăvară vor începe lucrările la secțiunea Tg. Mureș – Miercurea Nirajului – alți 24,4 km – contract semnat în 16 februarie 2024, cu NUROL, astfel: Târgu-Mureş – Miercurea Nirajului – 22 km, şi drumul de legătură cu Autostrada Transilvania A3 – 2,390 km. Fondurile sunt asigurate prin PNRR. Lucrarea trebuie finalizată până în 2026.
În perioada următoare va fi desemnat câștigătorul pentru tronsonul Miercurea Nirajului – Sărățeni, 23 km. Au fost depuse două oferte din partea unor companii din Turcia. Valoarea de licitație a contractului, finanțat prin PT, este de maximum 3,35 miliarde lei (fără TVA), iar durata pentru proiectare și execuție este de 30 de luni (6 luni proiectare, 24 de luni execuție).
Dumitrița Gliga, deputat PSD Mureș