Grupul parlamentar al PNL a anunțat miercuri că va vota raportul Comisiei pentru afaceri europene, referitor la Noua Agendă a Comisiei Europene – “Consolidarea rezilienței consumatorilor pentru o redresare durabilă”.
Noua Agendă privind Consumatorii, lansată de Comisia Europeană, urmărește să răspundă nevoilor imediate ale consumatorilor accentuate de criza provocată de pandemia de COVID-19 și să sporească reziliența acestora, a arătat deputatul PNL (Mureș) Ervin Molnar.
Potrivit acestuia, pandemia a adus provocări semnificative și a modificat în mod vizibil tiparele de consum și de mobilitate ale cetățenilor, iar practicile înșelătoare îndreptate împotriva consumatorilor s-au înmulțit semnificativ în perioada crizei. Astfel, s-a profitat de teama consumatorilor, fiind vândute produse ineficiente și potențial periculoase, despre care s-a pretins în mod fals că ar fi benefice pentru sănătate.
“Exemple în acest sens sunt comercializarea unor produse de igienizare care aveau caracteristici de protecție nejustificate sau vânzarea unor măști care nu îndeplineau cerințele relevante. Consumatorii români și europeni își doresc să beneficieze pe deplin de avantajele pieței unice, să aibă capacitatea de a face alegeri în cunoștință de cauză și să joace un rol activ în tranziția verde și cea digitală, în orice moment și oriunde s-ar afla în UE. Drepturile și siguranța lor trebuie să fie în continuare protejate, mai ales în această perioadă de incertitudine și dificultăți fără precedent”, a declarat Molnar.
Comisia pentru afaceri europene susține abordarea propusă ce vizează consolidarea rezilienței și consideră că este necesară o strategie de conștientizare a consumatorilor, adaptată nevoilor din toate regiunile Uniunii Europene și specificului zonelor rurale, sens în care a recomandat și implicarea organizațiilor persoanelor vârstnice și a asociațiilor persoanelor cu dizabilități.