Un nou episod din seria „Rușini Naționale” regizată de Ministerul Transporturilor România și Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere: astăzi avem ciotul de 4,5 km al Autostrăzii A3 între Aeroportul Transilvania (Ungheni) și sud-vestul orașului Tîrgu-Mureș (plus drum legătură conexiune cu zona Promenada Mall/Metro), scrie pe pagina de facebook a Asociației Pro Infrastructura unde se anunță că, „cel mai grav este că autorizația de construire NU mai este valabilă, expirând în aprilie 2019, ea fiind condiționată de începerea lucrărilor în cel mult doi ani de la emitere. Cel mai probabil trebuie obținute din nou toate avizele, autorizațiile și certificatul de urbanism”.
Sursa citată mai adaugă că licitația pentru ciotul de 4,5 km de autostradă a fost lansată acum aproape 3 ani, pe 21.10.2016, iar autorizația de construire a fost emisă în aprilie 2017. „Pe atunci părea a fi un proiect gestionat responsabil de statul român, birocrația fiind rezolvată înainte de semnarea contractului. Dar ulterior totul s-a transformat într-un FIASCO. Echipa care a gestionat licitația a luat nenumărate decizii eronate, întoarse în repetate rânduri de judecători în urma contestațiilor celor doi antreprenori rămași în cursă (Strabag și Itinera). Și telenovela nu s-a terminat, depășindu-se inclusiv termenul de valabilitate a ofertelor (30.11.2018). Sunt șanse mari de anulare după ani întregi de chin”, se mai spune pe pagina manționată unde se conchide „cu siguranță incompetenții din comisia de evaluare a CNAIR sunt încă în funcție, nederanjați sub nicio formă pentru „performanțele” lor. Dezarmant este că aceleași persoane se ocupă în continuare de proiecte cruciale, iar noile licitații se derulează, în mare parte, la fel de dezastruos”.
Foto: Asociația Pro Infrastructura