Agenția pentru Protecția Mediului Mureș a respins cererea prin care se solicita un acord de mediu pentru lărgirea cu încă două benzi a drumului european E60 între Târgu-Mureș și Recea.
Anunțul a fost făcut public în urmă cu puțin timp de consilierul local de la Cristești Florin Bacali, principala voce a locuitorilor din Cristești care s-au opus proiectului care, dacă ar fi fost implementat, ar fi rupt pur și simplu în două localitatea din vecinătatea municipiului Târgu-Mureș doar pentru a satisface nevoia de deplasare rapidă a conducătorilor auto pe tronsonul amintit. „ Acum câteva minute am fost sunat de către o doamnă foarte amabilă de la APM Mureă pentru a mă anunța ceea ce vedeți mai jos. Un cadou frumos pentru o zi mai specială, pe care cu mare drag îl împărtășesc cu voi, cu mulțumiri încă o data pentru toți cei implicați!”, scrie consilierul local care la momentul în care a adus în fața reprezentanților APM Mureș, alături de alți locuitori ai Cristeștiului nemulțumirile lor legate de acest proiect nu era implicat politic și care astăzi își sărbătorete ziua de naștere.
Informația este confirmată și pe pagina de internet a APM Mureș. „Agenţia pentru Protecţia Mediului Mureş anunţă publicul interesat asupra deciziei de respingere a solicitării acordului de mediu pentru proiectul „Sporirea capacităţii de circulaţie a sectorului de drum naţional DN15 km 61+100 ÷ 69+215 Recea-Târgu Mureş” propus a fi amplasat în judeţul Mureş, oraş Ungheni şi comuna Cristeşti – intravilan şi extravilan. Decizia de respingere şi informaţiile relevante pentru luarea deciziei pot fi consultate la sediul APM Mureş din Târgu Mureş str. Podeni nr.10 în zilele de luni-vineri între orele 8-14, precum şi la următoarea adresă de internet: http://apmms.anpm.ro. Observaţiile / contestaţiile publicului se primesc la sediul APM Mureş din Târgu Mureş str. Podeni nr.10, în termen de 5 zile de la data publicării anunţului”, se arată pe pagina de internet a Agenției. Potrivit Deciziei de Respingere semnată de directorul executiv al APM Mureș, Dănuț Ștefănescu, solicitarea CNAIR are mai multe probleme, printre cele mai relevante fiind lipsa conexiunilor cu alte drumuri, înălțimea drumului față de terenul din jur, impactul asupra vecinătăților, dar și măsurile insuficiente propuse pentru atenuarea fiecărui tip de efect. Puteți citi integral argumentele celor de la APM, în fotografiile atașate.